divendres, d’abril 05, 2024

EVA ARIZA GUTIÉRREZ – fragment

 

                                                                                                                        EL MÈTODE- fragment

Bé, ja estic preparada per a la meva nit especial. La Júlia em deixa sola en aquesta cambra trista i desencisada. Un matalàs de metre vuitanta estès a terra, sense llençols i cobert amb una vànova que en algun moment devia ser vermella, un armari sense portes i una taula d’oficina desballestada. Aquestes andròmines conformen tot el decorat.

M’estiro al llit i tanco els ulls. No em trec la roba. Encara no fa cinc minuts que m’ espero, que sento obrir-se la porta;  intueixo la presencia d’algú. El meu regal, sens dubte.

Ni alt, ni gras, ni prim, ni lleig, ni res. Un home. Un noi d’uns vint anys. Despullat, insignificant, poruc. Es tapa els genitals amb les dues mans i té la mirada clavada a terra.

                                                                         BIOGRAFIA BREU

Eva Ariza Gutiérrez – Girona, 1968. Soc empresària per partida doble, una per herència, i l’altra per amor. Els meus estudis acadèmics arriben fins al primer any de dret i el nivell B2 de francès. Soc membre del grup de teatre El Mirall de Blanes i he participat com actriu en la majoria d’espectacles de creació que la companyia ha girat durant els últims anys. Altrament, he compartit la creació i la direcció d’un espectacle de poesia i de música.

En la intimitat i des de molt jove he escrit petits relats, articles i poemes, entre els quals, una biografia de la mare i un poemari inspirat en la meva infantesa. He flirtejat amb la dramatúrgia,  i després d’uns tallers amb una de les fundadores de Cornèlia Abril, he tingut la fortuna de participar en la publicació de Micros (un llibre amb un recull de micro-relats de cadascuna de nosaltres) i en el cinquè llibre d’aquest consolidat grup literari.

M’agraden les històries en qualsevol de les seves vessants. Amb paraules, amb música, penjades d’ una paret, fins i tot en un plat de pasta.