divendres, d’abril 26, 2024

MATILDE NURI ESPONA - fragment

UN QUART DE SIS - fragment

Qui sap si m’alça la veu per rebaixar-se l’angoixa. Que m’ha fet mal, ho sap ell i ho sé jo. I encara m’escridassa? No deixa de ser un forçut acoquinat que a mi em veu com una nyicris contreta. Però igualment li sabria etzibar quatre alirets a un pam de la cara dura que gasta.

No ho faré. Em sé contenir. Quan un impresentable se m’acosta, miro cap a un altre cantó. Si pretén fer-me desaparèixer, puc aparençar la més absoluta indiferència. Si de debò em convé, no m’adono de res. No obstant, mai em retiro de franc sense abans haver tret l’entrellat d’una pugna.

—Perdoni, no l’he trobada, la porta. On diu que he d’anar?




                                    BIOGRAFIA BREU

Sóc Òptica-optometrista per la Universitat Politècnica de Terrassa. Penso que escriure és un privilegi.

He publicat quatre àlbums il·lustrats infantils amb Weby i amb Picuà, la novel·la Rojo Flamingo, tres llibres de poesia: Cordes, A tall d’aigua i Un botó per cada trau. Amb l’editorial BoD he editat en format paper els llibres de poesia Quídam, l’innominable i La transformació de la clau.

En preparació, projectes en prosa i un de poesia.

Pertanyo al grup literari Cornèlia Abril, que és una vivència en el context literari. En el llibre cinquè, Ens ve de gust, col·laboro amb el relat Un quart de sis.