dijous, d’abril 18, 2024

M.MONTSERRAT MEDALLA CUFÍ - fragment



ANEMONE -fragment


La mare adorava la mitologia i les flors.És per això que ella i el meu pare em van escollir el nom que porto: Anemone.


Vol dir Filla del vent i en el llenguatge de les flors simbolitza un amor breu, dificultós i complicat 


Si mai et regalen anemones, t'estan dient "Voldria estar amb tu per la teva honestedat".


(···) El meu marit , quan em va voler conèixer per iniciar una relació més enllà de l’amistat de la colla, em va regalar un ram d’anemones grogues, per fer-me saber que la meva presència li transmetia alegria i bones vibracions. Em va arribar al cor, amb aquest detall, per això, el meu ram de núvia era d’anemones de color de rosa i per això quan ell va morir, damunt del seu taüt hi havia un ram d’anemones blanques. Ho vaig tenir molt clar.



BIOGRAFIA BREU

M. Montserrat Medalla Cufí. Soc mestra, psicopedagoga, logopeda i llicenciada en Història de l’Art.

 

M’he dedicat al món de l’educació des dels divuit anys i des que estic jubilada he impartit, en forma de voluntariat, cursos d’escriptura per a adults i joves.

 

He participat en libres amb altres autors, amb relats, microrelats i poemes. Vaig col·laborar tres anys al Diari de Girona amb un article setmanal d’opinió i he escrit articles sobre educació en diverses revistes. Durant el curs 2012-2013 vaig ser presidenta de l’ARC (l’Associació de Relataires en Català), on havia publicat relats meus en set llibres col·lectius.

 

En solitari he publicat  el llibre de relats Dones de vidre i el llibre de poemes Espígol al jardí. Amb el grup literari Cornèlia Abril he participat amb relats, des del 2015, any de la seva fundació. En aquest cinquè llibre presento el relat Anemone.

 

El món de la creativitat en tots els seus vessants em fa feliç. Si em feu escollir entre mar i muntanya, no podria, així que em quedo amb tot.