divendres, de febrer 17, 2023

MÉS ENLLÀ DEL CEL

 

Imatge treta de Google

Sento les seves veus en un deliri i no els puc contestar perquè les paraules s’han tancat a dins meu en una vaga indefinida. Em diuen adéu, m’acaronen i em fan petons a les mans. Intueixo la tristor als seus ulls que em miren esperant pacients, el desenllaç.

En el darrer alè, les seves llàgrimes, com petites gotes de rosada, humitegen l’anonimat de la camisa de dormir que porto des d’ahir, i és en aquest precís instant que la meva ànima escapa de la presó d’un cos tan ruïnós que ja no podia suportar-me ni un minut més.

I m’enlairo com el fum d’una cigarreta, suau, traçant línies sinuoses que pugen i pugen i pugen.

He arribat a temps d’ agafar-me a la cua del cometa verd que passava a prop del món on he viscut la meva vida. No he dubtat ni un segon.

A reveure! Fins d’aqui a cinquanta mil anys...

Eva Ariza, per Cornèlia Abril