divendres, de gener 05, 2024

 

                                                   imatge de Google


Gràcies Cornèlies.

Al març de 2022 vaig publicar per primera vegada un micro-relat al blog de Cornèlia Abril. Aquest nom, que em va intrigar des del primer moment, ha acabat formant part de les estones més agradables de la meva quotidianitat. Quan em vaig assabentar que es tractava d’un grup de dones escriptores, que s’havien unit per escriure plegades, la intriga es va convertir en admiració. Vaig tenir la fortuna de conèixer a una de les fundadores i de participar en un dels seus tallers d’escriptura. Vàrem congeniar des del principi i com una padrina excepcional, em va agafar de la mà per presentar-me a la resta de membres del grup.

Ja fa més d’un any, aquest col·lectiu literari em va obrir la porta al seu univers particular, i tinc la sensació d’haver-hi estat des de sempre. Em van acollir amb caliu, donant-me tot el seu suport i convidant-me a participar en tot allò que ja tenien endegat, i en el que després, ha anat sorgint.

En aquell moment, elles promocionaven el seu darrer llibre, Marques de trinxera. Des de llavors, hem compartit alguna de les seves presentacions, on he gaudit llegint pel públic fragments del llibre. També hem compartit estones de posar en comú, de prendre decisions, estones lúdiques i molta escriptura. El més recent ha estat la publicació de Micros, un recull de micro-relats dels que hem anat escrivint al blog durant l’últim any.

Ara per ara, som al tram final d’una altre projecte. Un llibre nou, el cinquè de Cornèlia Abril. Un llibre, en el que portem treballant des de fa uns mesos, que recollirà un relat de cadascuna de nosaltres i també un relat escrit de manera conjunta.

En projectes anteriors, els relats, han estat acompanyats de poemes i/o il·lustracions d’altres artistes properes al grup, que han volgut col·laborar amb les seves aportacions i que sempre afegeixen un plus preciós.  

Només em queda dir, que estic encantada de l’aprenentatge que està suposant per mi com a escriptora, pertànyer a aquest col·lectiu de magnífiques dones, que a banda de ser de autores, son també grans persones.

Eva Ariza