El projecte d'Editorial Intrèpida
La tecnologia ha entrat amb força en tots els àmbits de la nostra societat, també en el cultural, i ha canviat la manera com els éssers humans ens entretenim. El món dels llibres, que abans significava un tall gros del pastís de l'oci i de l'aprenentatge, ha quedat diluït entre el magma d'oportunitats d'oci. Això, sumat al fet que al nostre país gran part de la gent que llegeix també escriu, ha propiciat que les possibilitats de publicar en una editorial tradicional s'hagin reduït notablement.
En resum, la compra de llibres ha disminuït, però no les ganes d'escriure i publicar.
Foto: Tirachard Kumtanom, des de Pexels
|
I això quines conseqüències té per a l'autor? Que pot aconseguir publicar, sí, però a canvi de perdre els drets s'explotació sobre el seu llibre i veure que l'editorial no fa res per incrementar-ne les vendes, moltes vegades ni tan sols publicitat, de manera que han publicat, però durant anys el seu llibre queda relegat a pocs exemplars que no es vendran enlloc, o a caixes d'exemplars a casa o al magatzem de l'editor. L'autor no en té els drets i no pot fer res amb el seu llibre.Foto: Stephanie LeBlanc des de Unsplash
L'altra opció que sembla que els queda als autors sense editorial o amb una mala experiència en el camp tradicional és llançar-se a l'aventura de l'autopublicació, amb els problemes que suposa això: una gran inversió de temps i penjar a la xarxa un llibre que no ha passat per mans de professionals que saben com fer d'un bon text un llibre per ser publicat.
Editorial Intrèpida és una petita editorial independent que proposa un altre model: com a empresa de serveis editorials, donem l'oportunitat de publicar amb la qualitat d'una editorial tradicional, cuidant el llibre de l'autor que ens el confia i treballant perquè tingui la repercussió que l'autor desitja. Tot plegat, amb l'afegit important que l'autor manté tots els drets sobre el seu llibre i, per tant, amb menys exemplars venuts pot recuperar la inversió que ha fet.
Editorial Intrèpida |
En qualsevol moment pot decidir traduir el text, canviar-ne el format, imprimir-ne més... i fins i tot endur-se'l a una altra editorial, si ho vol. Els drets sobre el seu llibre són seus, i per això sempre en té el control.
Així doncs, l'autor inverteix en la confecció del seu llibre i recupera la inversió amb la venda perquè, en comptes d'un 10 % del preu del llibre, l'autor es queda amb tot el benefici del llibre venut i, a més, ha decidit quant volia invertir i per quins conceptes.
El cor de d'Intrèpida el formem dues persones, la Luka, fotògrafa, dissenyadora gràfica i maquetadora, amb més de vint anys de professió en el seu camp, i la Núria, editora, correctora d'estil i ortotipogràfica, lectora professional i també escriptora, amb set anys d'experiència en el camp editorial, i altres col·laboradors que ens ajuden a fer bons llibres. Ens podeu trobar a www.editorialintrepida.com
Foto: P. Diago |
6 comentaris:
La idea em sembla perfecta i, llegint la teva presentació, em venen al cap algunes preguntes. ¿Com encaixa un projecte independent en un sector restrictiu i controlador? ¿L'autor pot alliberar-se de la càrrega feixuga de la promoció? M'agradaria pensar que hi ha esperança per a tothom.
L'enhorabona. Sort i encerts!
.
En quant a la primera pregunta, el projecte es diferencia de la resta de propostes en dues vessants: Editorial Intrèpida no depèn dels beneficis econòmics de la venda d'exemplars, sinó que cobra pels serveis a l'autor. L'autor inverteix a l'avançada, però s'assegura que obtindrà la qualitat que ha contractat i els serveis de promoció i situació al mercat que ha contractat. A més, la vida útil del seu llibre s'allarga tant com vulgui, no depèn de la necessitat de novetat que implica el model tradicional d'editorial i la venda immediata d'exemplars (i la consegüent desaparició del mercat a curt termini). D'altra banda, els drets del llibre són sempre de l'autor, així que sempre pot fer-ne el que vulgui, és l'autor qui controla el present i el futur del seu llibre, perquè sempre li pertany.
En quant a la segona pregunta, sí, l'autor pot alliberar-se de la càrrega feixuga de la promoció. D'entrada, perquè durant el procés d'edició Editorial Intrèpida ja comença a promocionar el seu futur llibre i ho continua fent periòdicament. Després, perquè en els nostres serveis li oferim la possibilitat de redactar i enviar notes de premsa a mitjans de comunicació i a altres agents potencialment interessats, sempre en la mesura que a l'autor li interessi. Oferim un vestit a mida de les seves necessitats i desitjos. Per tant, si no vol dedicar-se a la publicitat, ens la contracta i la fem nosaltres. Si no en vol fer, igualment tindrà la promoció que fem a tots els nostres autors.
Aquesta és una informació molt valuosa per a la gent que ens agrada escriure i que aspirem a compartir el que escrivim... moltes gràcies! I molt honrada de saber que la Núria forma part del nostre petit gran grup!
El plaer d'escriure i compartir és mutu.
Publica un comentari a l'entrada