Foto*: treta d'aquí
Malson
Plovia a bots i barrals. La senyora Càndida, amb compte, va posar el peu a l’andana i va obrir el paraigua, corrent per poder agafar l’autobús.
Va treure el tiquet que duia en una butxaqueta al forro de l’anorac i va buscar un lloc, al més a prop possible a la porta de sortida. Era el penúltim seient a mà esquerra. Al darrer seient a mà dreta hi havia una dona, rabassuda, vermella de cara, d’uns seixanta anys, que semblava observar-la.
Quan, en arribar a la parada, la senyora Càndida va intentar baixar l’escaló que la conduïa a la plataforma, va sentir uns braços que l’agafaven amb força, i no se’n podia desempallegar de cap manera. No es podia moure. Era com si la plataforma estigués tan abarrotada com el metro a l’hora punta.
La porta de sortida es va obrir, però ella no hi podia arribar. Només sentia els crits d’aquella dona que li repetia que així no es baixava, com volent-la ajudar, com si ella fos una pobreta que no es podia valdre. Fins que, agafada al darrere dels seients, se’n va poder desfer i arribar a la barra vertical, al costat de la porta. Va sortir sense girar-se. Darrere seu, ningú més.
Venia cansada. En arribar a casa i posar-se còmoda, va pensar que potser sí, que d’ara endavant hauria d’anar més amb compte i no ho va explicar a ningú. Explicar-ho era reconèixer la seva debilitat i això no ho podia consentir. Fins ara no se n’havia estat de res. Anava i venia, família i entorn la tractaven igual que sempre, i ella ho celebrava.
No va reaccionar fins que, al cap de quatre o cinc dies, un llampec li va creuar l’enteniment. Sí, aquella dona la tenia clissada! Vés a saber si des del tren. La volia robar!!! Com no se n’havia adonat! Llavors la senyora Càndida va pensar que no era tan dèbil com li havia volgut fer creure. No, si havia estat capaç de vèncer, cos a cos, a una lladre de camins. No obstant això, la ferida ha quedat. D’ara endavant, de dia o de nit, mirarà l’entorn amb altres ulls.
Maria Aladern, per Cornèlia Abril.
*La foto s'ha trobat a Google i s'especifica el lloc exacte d'on s'ha tret, així com que no se'n fa ús comercial, sinó que només serveix per il·lustrar el microrelat.
3 comentaris:
Una situació angoixant explicada de manera que pots sentir cada moviment de la protagonista. Una descripció de l'escena que integra al lector com si fos un passatger que ho viu de prop. I en la segona part les sensacions i sentiments d'aquesta dona des de la seva personalitat. M'ha agradat!
Gràcies, Eva. Sí, gairebé pots sentir l'angoixa en carn pròpia...
Eva, ho vaig poder escriure amb naturalitat perquè em va passar a mi, fa menys d'un mes.
Publica un comentari a l'entrada